Sunday, January 20, 2019

​KISAH tutupnya sebuah kumpulan whatsapp ​


Mudah-mudahan tidak terjadi dalam kumpulan kita, menyinggung perasaan dan seterusnya putus silaturrahim. Berhati-hati ketika bergurau.

Bermula dari chatting antara ahli lama dengan ahli baru.

Abang Din: Hello Sari, selamat datang ke kumpulan ini

SARI: Hello juga, saya ahli baru ni. Mohon bimbing ya.

Abang Chak: Ya Sari, jangan khuatir sayang, saya akan bantu apapun buat sayang.

Raof: Hello Sari, kalau  perlu bantuan bagi tahu saja, ‘anytime.’

Ibrahim: Hello Sari, saya sedia jadi teman ke mana saja. Hanya bagi tahu ya saying.

Abg Mi: Hello Sari, saya sentiasa available. boleh membantu, bila-bila masa.

SARI:  Terima kasih rakan-rakan semua diatas perhatian yang diberi. Abang-abang semua memang baik-baik belaka.

Pak Rahim: Nak tahu juga, nama penuh adik apa ya.

SARI:  SARIFUDIN, asli Jawa.

Abang Din keluar group.
Abang Chak keluar.
Raof keluar.
Ibrahim keluar.
Abang Mi keluar.
Pak Rahim sebagi admin keluar.

Cuma Soleh yang masih 'online'

SARI: Abang Soleh kenapa tak ikut keluar?

Soleh: Laaaa. Saya orang yang sabar, semua ni mesti ada hikmahnya.

SARI: Untuk makluman abang Soleh, nama lengkap saya INDAH PUTRI SARIFUDIN.

SARIFUDIN nama ayah saya, saya bekas ratu cantik Malaysia tahun 2015

SARI: Saya janda ditinggal mati, suami saya meninggal selepas selesai akad nikah, jadi kami belum sempat berbulan madu

SARI: Mudah-mudahan abang Soleh berkenan menjadi imam saya.

Soleh: Alhamdulillah. Masya Allah.

SARI: nama lengkap abang Soleh apa ya?

Soleh: SITI SOLEHAH

SARI keluar group.

Jangan ketawa sendiri ya.

Minta maaf, kalau nama kebetulan sama.

Semoga terhibur.

.........Laughter is the best medicine....





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Your Website Title
How to Share With Just Friends

How to share with just friends.

Posted by Facebook on Friday, December 5, 2014